Közel három hétig nem volt meleg víz a Szent Borbála Kórház pszichiátriai osztályán, ezért az ápolóknak fapados módszerekhez kellett folyamodniuk – írja a Válasz Online. A kórházak műszaki karbantartását éppen idén központosították, s szervezték ki a munkákat egy Fidesz közeli cégnek.
Teakészítéshez használatos, literes vízforralókban melegítettek vizet, ezt a beteg ágya mellé helyezett lavórba öntötték, hozzáadták a csapból folyó hideg vizet, s az így nyert langyos vízzel törölték át a legszükségesebb testrészeket - mondták el a kórházban dolgozók. A beszámolójuk szerint ez az áldatlan állapot az ápolókat és a betegeket is megviselte, az agresszívebb páciensek fenyegetőzni is kezdtek.
A Válasz Online november 6-án értesült a helyzetről és megkeresték a Belügyminisztériumot, amely az Országos Kórházi Főigazgatósághoz (OKFŐ) irányította őket, ahonnan három nap múlva a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósághoz küldték tovább őket, bár addigra már az újság is megkereste a KEF-et, a kórházak műszaki üzemeltetéséért és karbantartásáért felelős intézményt. Érdemi választ azonban nem kaptak.
Válaszolt ugyanakkor a javítási munkákat végző, NER-közeli B+F Referencia Zrt. arról tájékoztatta a Válasz Online-t, hogy
„A Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórházból október 30-án érkezett bejelentés a műszaki üzemeltetésért felelős KEF-hez arról, hogy két épületében és a nővérszállón a melegvíz-ellátás akadozik. A KEF a protokollnak megfelelően értesítette a B+N Referencia Zrt. munkatársait, akik kivizsgálták a problémát és gépészeti hibát állapítottak meg. A hiba elhárításához szükséges alkatrészek beszerzését és a munkálatokat megkezdték, november 8-ra a melegvíz-szolgáltatás helyreállt.”
A kórházból október 30-án érkezett bejelentés a KEF-hez arról, hogy két épületben és a nővérszállón akadozik a melegvíz-ellátás. A B+N munkatársai gépészeti hibát állapítottak meg, amelyet az alkatrészek beszerzése után november 8-ra kijavítottak.
Nem sokkal később (négy nappal a kérdések elküldése után) befutott a tatabányai kórház válasza is, amelynek főigazgatójának válasza így szólt:
„A Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórház a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatósággal kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően haladéktalanul jelezte a problémát. A hiba bejelentését követően a KEF azonnal felkérte partnerét a javításra. A helyszíni hibafeltárás során megállapított műszaki rendellenesség elhárításához egy olyan alkatrész cseréjére volt szükség, amely a hazai alkatrész-szállítónál nem állt rendelkezésre. A hiba minél gyorsabb javítása érdekében egy helyettesítő alkatrész került beépítésre a múlt héten, ezt követően már valamennyi érintett betegellátó területen volt meleg víz.”
A Válasz Online azonban azt írja, hogy az osztályon már október 17-én akadozott a melegvíz-ellátás, két nappal később pedig már egyáltalán nem volt, ezért az október 30-án tett bejelentés nem lehet „haladéktalan”.
A lap megjegyzi ugyanakkor, hogy létezik még egy ECOSTAT nevű régi, a hibák belső bejelentésére szolgáló rendszer, amely nincs összekötve a mostani rendszerrel, amit országosan használnak. Ha a kórház előbb ezen küldött bejelentést a karbantartóknak, akkor elképzelhető, hogy volt csúszás, de a KEF felé irányuló írásos bejelentés 11 napos késését akkor is nehéz magyarázni.
Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani? Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a generacioktatabanyaert@gmail.com címre. Ha van kedved, kövesd a Generációk Tatabányáért oldalunkat Facebookon. Amennyiben szeretnél a helyi közügyekben aktív lenni, csatlakozz a Generációk Tatabányáért Csoporthoz!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése