TATABÁNYAI MINDENNAPOK KERTVÁROSBAN: reggel 6-kor fűnyírás, mehet?


A napokban küldte egy kertvárosi olvasónk felháborodott levelét, amit megosztunk a köz népével. Talán sokaknak tanulságos lehet, akik reggelente nemvárt zajra ébrednek.

Íme a levél és a hozzákapcsolódó videó:

“Örömmel jelenthetem, hogy újabb városi legenda dőlt meg csodás városunkban!

Történt ugyanis ma reggel hatkor, hogy a Szőlődomb utca, és az afelé nyíló tömbházak lakói a videón látható, igen frissen kipihent úriember lelkes fűnyírogatására ébredtek hajnali hatkor! Egy jó fél órát dolgozott a ház előtt a szegélynyíróval majd a nagyobb fűnyíróját is előkapta és azzal is szaladgált még egy kicsit.

Reggel hétre már végzett is - vagy legalábbis elfáradt - aztán bement pihengetni és teszi azóta is - amit nyilván tenni fog még akkor is amikor más meg már dolgozik, hogy késő este érjen haza - és csak az éjszaka második felében, hovatovább hajnalban tudjon csak aludni!

Netán rajtam kívül még azoknak az embereknek sem nyerte el a szimpátiáját, akik szimplán a meleg miatt csak a leghidegebb hajnali órákban tudnának elaludni mondjuk itt a felforrósodott katlanként funkcionáló tömblakásokban ...

Gondoltam, van vége a lóf@sznak is, hisz én sem tudtam aludni este 11-kor amikor hazaértem munkából, nekem is jól jött volna ha mondjuk kiporszívózok, elindítok egy mosást és tán a hűvösebb időben még főzök is valamit, hogy ne kelljen korán kelnem hanem aludni tudjak hajnalban meg kora reggel amikor a leghűvösebb az idő, azonban nekem feltűnt már, hogy körülöttem más emberek is élnek!

Így, "álljon meg a fáklyás menet"-szerű gondolatokkal hivatalos segítséget kértem volna a 112-es segélyhívón. Öt perccel (!) később felhívtak a tatabányai rendőrségtől és tájékoztattak, hogy ez ügyben nem áll módjukban intézkedni, ez nem törvényszegés és ezek szerint még csak nem is szabálysértés (?)!

Akkor rohadtul azt csinál mindenki amit csak akar?! Nos akkor mi lesz, ha én is ma éjfélkor indítom a mosást, kapom elő a porszívót, állok neki főzni hisz semmivel se érdemlek kevesebbet mint mondjuk a Szőlődomb utca "kedves" lakója, annál is inkább, mivel nem tudhatom, szombat hajnalban nem óhajtja-e befejezni a kert maradék részét...

Ez a kérdés szerintem sokakat érdekel és érint és eddig még nem tapasztaltam ezzel kapcsolatban semmit a mai napig. Most már tudom, hogy ebben (sem) számíthatunk nyomorult adófizetőként a tisztelt rendőrség segítségére!

Pedig megesküdtem volna, hogy létezik még a "csendháborítás" mint szabálysértési alap, ami ugyebár pénzbevétel a rendőrségnek már ha hajlandóak lennének intézkedni persze...!”
- zárja levelét olvasónk.

A fentiekhez annyit tennénk hozzá, hogy a jelenlegi szabályok szerint a rendőrség jogalkalmazó, ha hibás a szabály /lásd korán reggel/késő este végezhető a zavaró tevékenység/, az nem rajtuk múlik. Félreértés ne essék, nem szeretnénk őket indokolatlanul felmenteni.

Inkább arra szeretnénk utalni, hogy józan belátásra van legfőképp szükség, hogy a másokat irritáló tevékenységet megfelelő időben végezzük. Az eset rávilágít arra, hogy a mai világban nem könnyű egymás mellett élni.

Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani? Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Amennyiben szeretnél a helyi közügyekben aktív lenni, csatlakozz a Generációk Tatabányáért Csoporthoz!

Megjegyzések