MOST JÖTT A MÁVTÓL! Totál káosz jöhet a tatabányai fővonalon is, utazz busszal a hőségben!


Gyakorlatilag a MÁV vészhelyzetet hirdetett a kritikán aluli műszaki állapot és időjárás kombó miatt. Felhívják az utasok figyelmét, hogy lehetőség szerint inkább buszozzanak, ami a vármegye- és országbérletek miatt előnyösebb és a Volánbusz helyközi járatainak 84 százalékán klímaberendezés működik.

Azt írják közleményükben, hogy előbb tájékozódj, mielőtt az állomást megközelíted. Érdemes tájékozódni az esetleges fennakadásokról, az aktuális forgalmi helyzetről, a bevezetett korlátozásokról a MÁV és a Volánbusz weboldalán, a MÁVappban és a MÁVINFORM közösségi oldalán, vagy a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál.

A MÁV a napok óta tartó extrém hőség ürügyén előre mosakodik, azt írják a problémák fő oka, a többnyire túlkoros vasúti járművek és berendezések ebben az időben könnyebben és gyakrabban meghibásodhatnak.

Az alábbiakat ígérik a MÁV-nál:
  1. Sajnos a járműparkunk jelentős része még nem klímával, hanem ún. légjavítóberendezéssel felszerelt, ezek a korábbi készülékek azonban a 35 fokos, vagy azt meghaladó hőséggel már nem bírnak. A több napon át tartó rendkívüli forróság közepette történő maximális kihasználtság mellett pedig – az időszakos karbantartás ellenére is – növekszik a meghibásodás esélye.
  2. A vasúttársaság üzemirányítói igyekeznek minél gyorsabban reagálni, amennyiben a rendkívüli időjárási körülmények miatt operatív beavatkozásra van szükség. Lehetőségükhöz képest intézkednek szerelvénycserével, másik szerelvény vagy pótlóbusz beállításával.
  3. Kiemelten felügyelik a légkondicionáló berendezésekkel ellátott járművek esetén az előhűtési tevékenység elvégzését. A járművek klímaberendezéseinek beállítását folyamatosan vizsgáljuk, a klímákon rendkívüli tisztításokat végezünk, hogy a hatékonyabb működésüket elősegítsük. A rendkívüli terhelés miatt bekövetkező meghibásodásokat lehetőség szerint soron kívül javítjuk.
  4. Utasainknak ez természetesen nem vigasz, de a klíma miatti panaszok kivizsgálása után legtöbbször az derül ki, hogy a kérdéses készülékek működtek, csak a technikai korlátjaik miatt nem voltak képesek olyan mértékben lehűteni a levegőt, hogy az az utasok többségének komfortos legyen. Ez nemcsak utasainknak, hanem kollégáinknak is kihívást jelent, amit minden rendelkezésünkre álló eszközzel és megoldással igyekszünk kezelni.
  5. Kérjük utasainkat, hogy feltétlenül elegendő folyadékkal induljanak útnak, illetve indulás előtt mindenképp tájékozódjanak, hogy esetleg milyen aktuális zavarhelyzetek vannak a hálózaton. Ha utazásuk ütemezése egy naptári napon belül rugalmas, akkor javasoljuk, hogy a reggeli és esti órákat használják ki, és az ilyenkor közlekedő vonatokkal utazzanak el. Az újabb gyártású IC-, EC- kocsikban, a többcélú teres bisztró- és prémium kocsikban, valamint a klímás motorvonatokban (FLIRT, KISS, Talent, Uzsgyi, Desiro) a klímaberendezések hatásfoka jellemzően az igényeknek megfelelő.
A síneket is deformálhatja a hőség, írja a MÁV közlemény

A tartós rendkívüli hőség következtében a magas sínhőmérséklet – 50-60 Celsius-fok között – a pálya egyes szerkezeti elemeiben a forgalombiztonságot veszélyeztető, maradandó alakváltozásokat okozhat, ugyanis a hőtágulás hatására a vágányokban káros anyagfeszültség keletkezik az időszakos karbantartások mellett is.

Amennyiben ennek előjelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezethet be. A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak, így növekszik a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés vagy -sérülés kockázata. (MÁV)


Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani? Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Amennyiben szeretnél a helyi közügyekben aktív lenni, csatlakozz a Generációk Tatabányáért Csoporthoz!

Megjegyzések