AMIKOR A FIDESZ VEZETTE TATABÁNYÁT: Bécsi út, amit brutálisan elmosott az első eső!


Sokszor felmerül a jelenlegi választási kampányban, hogy Tatabányán a mostani, vagy az előző városvezetés nyújtott vajon jobb teljesítményt?

A választás előtt igyekszünk ebben olvasóink segítségére lenni és némi visszatekintéssel felidézni, hogy mire számíthatnak, ha az előző, fideszes városvezetés lesz hatalmon.

Első témánk, amely a maga idejében sajnos Tatabányát az országos hírek közé repítette, egy elhíresült útépítés volt, amely az ipari parkban található Bécsi út.

2018 szeptemberi cikkeinket idézzük fel:

Borzalmasra sikerültek a polgármester és Bencsik János által is agyondícsért Bécsi út kivitelezési munkái. Az első komolyabb esőtől összeomlott egy része.

Tegnap délután ismételten a helyszínen jártunk, mondhatjuk tényleg katasztrofális a helyzet. Úgy tudjuk, tegnap délután a sikertelen útépítésben érintettek a városházán megbeszélést tartottak a kialakult helyzetről. Arról nincs hír persze, hogy végül mire jutottak.


Az út elején ez fogadott bennünket, nem tudni mire készülnek, lehet, hogy lezárják az utat?


Ahogy behajtottunk az útra, ez a látvány fogadott, amely egyébként sok helyen tapasztalható: önmagában apró problémának tűnik, a növénytelepítések elégtelenségét jelzi, de ez részben természetes, többször megismétlik általában.

És aztán…

A legnagyobb probléma itt található, a víz gyakorlatilag alámosta az utat, ráadásul ez egy kanyarban történt, ott is a kanyar külső ívéről beszélünk, ami még veszélyesebbé teszi a hibát.
És a legdurvábbak:



Ennél beszédesebb képek nem kellenek, csupán az a kérdés, mit tudnak ezzel kezdeni a szakemberek, mert hogy itt magát az út alapját mosta ki az eső

A másik komoly hiányosság itt látható:


Olcsó húsnak híg a leve? Ez miféle munka, kb. 10-15 cm lehet a termőföld réteg.

Egy általunk megkérdezett szakértő szerint az előírások szerinti minimum követelményeknek felel meg ez az útszakasz, tehát a nagy felhajtás a városvezetés részéről egyszerűen túlzó és nevetséges. Nem is tudjuk, miért volt erre a parasztvakításra szükség.

Állítólag különösképpen odafigyeltek a vízelvezetésre is, ami a fotók fényében ismét közröhej tárgya lehetne, ha nem költöttek volna el, a majd másfél kilométeres szakaszra 544 millió forintot.

Ráadásul Schmidt Csaba a Facebookon egy bejegyzésben azt írta, hogy azért volt ennyire drága az építés, mert alapos földmunkát (pl. talajstabilizását) kellett végezni az út rehabilitációja során. Jelentjük, nem sikerült.

Megkérdezett szakértőnk szerint a következőkben hibázhattak az útépítést végzők: 
  • Nem volt füvesítés vagy nem elégséges mértékben.
  • Nem is gondoltak bármilyen erózióvédelemre úgy, hogy gyakori manapság a durva esőzés és a bevágás mellett nem nagyon látni jelentős növényzetet, ami megfogná a vizet.
Ami arra utal, hogy elnagyolt volt a munka és felveti a szabálytalanság kérdését is: Szemét van a földműben(tilos!), ami rontja a tartósságot, tömörséget stb.
  • Nem látni, hogy mivel szüntetnék meg a csatlakozó földútról vagy mezőgazdasági területről a "koszolódást"
  • Semmi nem utal arra, hogy felkészültek volna egy ilyen esőzésre
Ha különös módon odafigyeltek volna a vízelvezetésre: 
  • burkolt árkot építenek
  • komolyabb rézsű védelmet alakítanak ki (vmi "geo anyag", pl. geocella) - megfogja a rézsűt, megtöri az ott lefolyó víz sebességét
  • aktívabb növénytelepítést alkalmaznak: a magasabb bevágásban bokrokat helyeznek el.
A Facebookon a polgárok feltették a kérdést Bencsik Jánosnak, hogy miért nincs szalagkorlát és világítás, hiszen az egy normális úthoz hozzátartozik, amire azt válaszolta, hogy forduljanak az önkormányzathoz.

Mi egyébként kerestük az illetékeseket, de az útért felelős szakembert nem lehetett elérni, egy másik osztályán a hivatalnak annyit mondtak, hogy az út projekt a GFSZ-hez tartozik, akiket viszont szintén nem tudtunk elérni, a kör így bezárult.

Ma felhívtuk a munkát végző cégek közül az Extreme Park ügyvezetőjét Ercsey Áront, aki azt ígérte, hogy jövő héten személyesen beszámol a történtekről, és reméli, hogy az önkormányzat partner lesz abban, hogy minél több információ eljusson a polgárokhoz, ez mindenkinek az érdeke lenne.

Azt már csupán a végén tesszük fel kérdésként, mert nem a kivitelezés hiányossága, hogy mi lesz akkor, ha lerobban egy nagyobb jármű, műszaki hiba miatt félre kellene az autónak állnia? Mert, hogy ilyen lehetőség nincs.

Folytatjuk visszatekintőnket a június 9-i választásig, ami alapján átgondolhatják, érdemes-e kezünkbe venni ügyeink intézését helyben, vagy hagyjuk ezt a pártok helyi embereire.


Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani? Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Amennyiben szeretnél a helyi közügyekben aktív lenni, csatlakozz a Generációk Tatabányáért Csoporthoz!

Megjegyzések