ÚJRA HASZNÁLHATÓ LESZ EGY SÁV A VASÚTVONALON: könnyebb lesz a közlekedés



A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tart, ebben az időszakban egyik vágányon sem közlekednek a vonatok. A Szárliget és Biatorbágy közötti pályarekonstrukció ütemterv szerint halad, a legtöbb forgalmi változással járó időszak a végéhez közelít: már a bal vágány forgalomba helyezési feladatait végzik - írja a MÁV. A harmadik befejező ütem, november 18-án kezdődik, a felújítás pedig december 9-én be is fejeződik.

Szombaton az 1-es fővonal átépített bal vágányán megindul a részleges forgalom. November 18-tól pedig – az elmúlt hetekben ideiglenesen csak tehervonatok közlekedtetésére használt – 5-ös vonalon is helyreáll a megszokott forgalmi rend: ettől a naptól Székesfehérvár és Komárom között is újra közlekednek a személyvonatok.

November 18-tól a harmadik fázis során a jobb vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon. A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr, az S12-es járatok pedig csak Tatabánya és Oroszlány között járnak. Az InterCity-k csak Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, illetve Sopron, Szombathely felé. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.

A külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kiszámíthatósága csökken, ezért kiemelten ajánlják a vonatok követését a MÁV app térképes felületén, valamint a mavcsoport.hu oldalon.
A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni – tehervonatokon kívül –, ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.
A nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.

A reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egy G10-es és egyes személyvonatok a teljes útvonalukon közlekednek. Ezek esetében 10-30 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr között közlekednek. Az S12-es járatok pedig csak Tatabánya-Oroszlány között járnak.

A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni. A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Biatorbágy között.
A soproni és szombathelyi InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak az  utasok Budapest-Kelenföldig (BKK, Etele tér). Ellenkező irányban Kelenföldtől (Etele tér) Tatabányáig is köztes megállás nélkül közlekednek az IC-pótlóbuszok.

Kép: mavcsoport.hu

Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani? Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon.

Megjegyzések